• Sorunların için lütfen destek merkezini kullan! Forum, topluluğun oyun ile alakalı içerikleri tartışabilmesi amacıyla kullanılmaktadır. Oyun yetkilisine ulaşmak istiyorsan veya diğer oyuncularla sohbet etmek istersen Discord kullanabilirsin. Oyunla alakalı düşünce ve fikirlerini kurallar çerçevesinde forumdan dile getirebilirsin. Forum'da yasa dışı içeriklerin paylaşımına izin verilmemektedir. Lütfen mesaj göndermeden önce kuralları dikkatlice oku!

Bilgi 2021 - Farkettiğiniz hatalar ve iyileştirme önerileri

Esquire

Lanetli Kurt
Oyuncu
Katılım
6 Eki 2017
Mesajlar
55
Tepki Skoru
50
Yaş
21
Nick
Grecen
Lonca
Kraliyet
Sınıf
Ninja
Krallık
Chunjo
Sunucu
Keith
Yeni map ve yenilikler gelirse iyi olur oyunda ticaret dönmüyor .
 

Dedektif

Lanetli Kurt
Oyuncu
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
72
Tepki Skoru
132
Yaş
26
Nick
Liskov
Lonca
GREYWOLVES
Sınıf
Şaman
Krallık
Shinsoo
Sunucu
Keith
Şuanda oyunun en büyük sorunu ve oyuncuların en çok yakındığı sorun şüphesiz eskiye göre aşırı kasma sorunu. Küçük savaşlarda bile eskiye göre 10 dakika da bir oyuncular karakter atmak zorunda kalmakta. İstemci performansı konusunda istenen belgeleri 22384 no'lu talepte gönderdim. İstemci sunucu tarafı kaynak kodları görmeden yorumum çok tahmini olacak ama, oyuncu gözüyle ve eldeki bilgilerle tahminim:
  • Traceroute ile izlenen güzergaha ve ping sürelerine bakınca istemci-sunucu haberleşmesi istemci taraflı upstream/downstream (yukarı-aşağı akış) bir sorun göremedim (ISP'lerin omurga ağlarında da bir sorun oldugunu düşünmüyorum).
  • Eskiye göre kullandığımız daha güçlü donanımlarla bile, oyuna ayırdığımız kaynak (bellek,cpu,gpu) yeterince fazlayken bile istenilen performansı alamıyoruz. Önceden kullandığımız eski donanımlarda bile kasma yaşamaz iken. Bilgisayar metin2 çalıştırsın başka birşey yapmasın isteyen arkadaşlar için, görev yöneticisinde ayrıntılar kısmında göreceklerdir, metin2client.exe nin sahip olduğu processi bulup (process id bende 12500-12900 değerleri aralığında) önceliği default olarak normale ayarlanmıştır, önceliği gerçek zamana çekebilirler (bu tavsiye edilen bir yol değildir donanımın sapıtmasını göze alıyorum diyen arkadaşlar için denemesi bedava bizde sonucu görmüş oluruz, windows sistem kararsız kalır der, sebebi nedir diye soran arkadaşlar şu konulara bakabilir: I/O Interface (Interrupt and DMA Mode) - GeeksforGeeks , What is an I/O Controller (IOC)? - Definition from Techopedia)
Bu sorunun oluşmasında tahminim istemci tarafındaki 2 sorunla alakalı.
  1. Oyunda geçmişe ait (5-10-15 dakika) öncesine ait verilerin halen saklanması ve bunun cache veya memory'i şişirmesi olabilir. Belki de önceden bu süre çok kısaydı, bundan dolayı ya karakter atıyoruz ya da oyunu kapatıp açıyoruz. Tıpkı bilgisayardaki önbelleği temizleme mantığı.
  2. Oyuna senkronize olma sorunu. Oyunu tam ekran oynamayıp belirli bir süre simge durumunda (5-10-30 dk) bırakan arkadaşlar rastlamışlardır, oyunu tekrar açtığımızda önceden ekran kararırdı veya şuanda oyun donar, bu süre boyunca işlenmeyen event/görüntü/olay/hareket birden hızlanarak kareler şeklinde önünüzden geçer, işlenmeyen veriler işlenmeye çalışır donma hissiyatına ve fps düştüğü hissiyatına kapılırsınız) donanım/network vb. ne kadar iyi olursa olsun. İşlenmeyen veya arkaplanda biriken işlemler/threadler drop edilerek oyuncu bulunduğu ana senkronize olabilirse bu sorun bence giderilir. 2. sorun daha önceden de mevcuttu, 1. sorun son zamanlarda oluşan bir sorun, 2. yi de daha aşırı şekilde tetikliyor.
Not: Uzak ihtimal oyunun veritabanı yedekleme ayarları kontrol edilebilir (Zaman sıklığı, tür (full,differantial) vs.)

İyi çalışmalar.
 

Onarchkrad

Bera
Oyuncu
Katılım
28 Ağu 2018
Mesajlar
196
Tepki Skoru
304
Nick
OnarchKrad
Lonca
Eternity
Sınıf
Sura
Krallık
Jinno
Sunucu
Keith
Şuanda oyunun en büyük sorunu ve oyuncuların en çok yakındığı sorun şüphesiz eskiye göre aşırı kasma sorunu. Küçük savaşlarda bile eskiye göre 10 dakika da bir oyuncular karakter atmak zorunda kalmakta. İstemci performansı konusunda istenen belgeleri 22384 no'lu talepte gönderdim. İstemci sunucu tarafı kaynak kodları görmeden yorumum çok tahmini olacak ama, oyuncu gözüyle ve eldeki bilgilerle tahminim:
  • Traceroute ile izlenen güzergaha ve ping sürelerine bakınca istemci-sunucu haberleşmesi istemci taraflı upstream/downstream (yukarı-aşağı akış) bir sorun göremedim (ISP'lerin omurga ağlarında da bir sorun oldugunu düşünmüyorum).
  • Eskiye göre kullandığımız daha güçlü donanımlarla bile, oyuna ayırdığımız kaynak (bellek,cpu,gpu) yeterince fazlayken bile istenilen performansı alamıyoruz. Önceden kullandığımız eski donanımlarda bile kasma yaşamaz iken. Bilgisayar metin2 çalıştırsın başka birşey yapmasın isteyen arkadaşlar için, görev yöneticisinde ayrıntılar kısmında göreceklerdir, metin2client.exe nin sahip olduğu processi bulup (process id bende 12500-12900 değerleri aralığında) önceliği default olarak normale ayarlanmıştır, önceliği gerçek zamana çekebilirler (bu tavsiye edilen bir yol değildir donanımın sapıtmasını göze alıyorum diyen arkadaşlar için denemesi bedava bizde sonucu görmüş oluruz, windows sistem kararsız kalır der, sebebi nedir diye soran arkadaşlar şu konulara bakabilir: I/O Interface (Interrupt and DMA Mode) - GeeksforGeeks , What is an I/O Controller (IOC)? - Definition from Techopedia)
Bu sorunun oluşmasında tahminim istemci tarafındaki 2 sorunla alakalı.
  1. Oyunda geçmişe ait (5-10-15 dakika) öncesine ait verilerin halen saklanması ve bunun cache veya memory'i şişirmesi olabilir. Belki de önceden bu süre çok kısaydı, bundan dolayı ya karakter atıyoruz ya da oyunu kapatıp açıyoruz. Tıpkı bilgisayardaki önbelleği temizleme mantığı.
  2. Oyuna senkronize olma sorunu. Oyunu tam ekran oynamayıp belirli bir süre simge durumunda (5-10-30 dk) bırakan arkadaşlar rastlamışlardır, oyunu tekrar açtığımızda önceden ekran kararırdı veya şuanda oyun donar, bu süre boyunca işlenmeyen event/görüntü/olay/hareket birden hızlanarak kareler şeklinde önünüzden geçer, işlenmeyen veriler işlenmeye çalışır donma hissiyatına ve fps düştüğü hissiyatına kapılırsınız) donanım/network vb. ne kadar iyi olursa olsun. İşlenmeyen veya arkaplanda biriken işlemler/threadler drop edilerek oyuncu bulunduğu ana senkronize olabilirse bu sorun bence giderilir. 2. sorun daha önceden de mevcuttu, 1. sorun son zamanlarda oluşan bir sorun, 2. yi de daha aşırı şekilde tetikliyor.
Not: Uzak ihtimal oyunun veritabanı yedekleme ayarları kontrol edilebilir (Zaman sıklığı, tür (full,differantial) vs.)

İyi çalışmalar.
@Shorty @ReLi
 

Shorty

Razadör
Yetkili
Katılım
26 May 2017
Mesajlar
6,567
Tepki Skoru
5,865
Yaş
28
Konum
İzmir
Nick
Shorty
Sınıf
Savaşçı
Krallık
Jinno
Sunucu
Keith
Şuanda oyunun en büyük sorunu ve oyuncuların en çok yakındığı sorun şüphesiz eskiye göre aşırı kasma sorunu. Küçük savaşlarda bile eskiye göre 10 dakika da bir oyuncular karakter atmak zorunda kalmakta. İstemci performansı konusunda istenen belgeleri 22384 no'lu talepte gönderdim. İstemci sunucu tarafı kaynak kodları görmeden yorumum çok tahmini olacak ama, oyuncu gözüyle ve eldeki bilgilerle tahminim:
  • Traceroute ile izlenen güzergaha ve ping sürelerine bakınca istemci-sunucu haberleşmesi istemci taraflı upstream/downstream (yukarı-aşağı akış) bir sorun göremedim (ISP'lerin omurga ağlarında da bir sorun oldugunu düşünmüyorum).
  • Eskiye göre kullandığımız daha güçlü donanımlarla bile, oyuna ayırdığımız kaynak (bellek,cpu,gpu) yeterince fazlayken bile istenilen performansı alamıyoruz. Önceden kullandığımız eski donanımlarda bile kasma yaşamaz iken. Bilgisayar metin2 çalıştırsın başka birşey yapmasın isteyen arkadaşlar için, görev yöneticisinde ayrıntılar kısmında göreceklerdir, metin2client.exe nin sahip olduğu processi bulup (process id bende 12500-12900 değerleri aralığında) önceliği default olarak normale ayarlanmıştır, önceliği gerçek zamana çekebilirler (bu tavsiye edilen bir yol değildir donanımın sapıtmasını göze alıyorum diyen arkadaşlar için denemesi bedava bizde sonucu görmüş oluruz, windows sistem kararsız kalır der, sebebi nedir diye soran arkadaşlar şu konulara bakabilir: I/O Interface (Interrupt and DMA Mode) - GeeksforGeeks , What is an I/O Controller (IOC)? - Definition from Techopedia)
Bu sorunun oluşmasında tahminim istemci tarafındaki 2 sorunla alakalı.
  1. Oyunda geçmişe ait (5-10-15 dakika) öncesine ait verilerin halen saklanması ve bunun cache veya memory'i şişirmesi olabilir. Belki de önceden bu süre çok kısaydı, bundan dolayı ya karakter atıyoruz ya da oyunu kapatıp açıyoruz. Tıpkı bilgisayardaki önbelleği temizleme mantığı.
  2. Oyuna senkronize olma sorunu. Oyunu tam ekran oynamayıp belirli bir süre simge durumunda (5-10-30 dk) bırakan arkadaşlar rastlamışlardır, oyunu tekrar açtığımızda önceden ekran kararırdı veya şuanda oyun donar, bu süre boyunca işlenmeyen event/görüntü/olay/hareket birden hızlanarak kareler şeklinde önünüzden geçer, işlenmeyen veriler işlenmeye çalışır donma hissiyatına ve fps düştüğü hissiyatına kapılırsınız) donanım/network vb. ne kadar iyi olursa olsun. İşlenmeyen veya arkaplanda biriken işlemler/threadler drop edilerek oyuncu bulunduğu ana senkronize olabilirse bu sorun bence giderilir. 2. sorun daha önceden de mevcuttu, 1. sorun son zamanlarda oluşan bir sorun, 2. yi de daha aşırı şekilde tetikliyor.
Not: Uzak ihtimal oyunun veritabanı yedekleme ayarları kontrol edilebilir (Zaman sıklığı, tür (full,differantial) vs.)

İyi çalışmalar.
Selamlar

1) Memory leak sorunlarını Visual Studio CRT Library ile tespit edebiliyoruz sorunumuz resource management ile alakalı değil.
2) Bahsi geçen durum oyunun alta alındığında threadların suspend duruma geçmesinden kaynaklanıyor istemci zaten o sırada core processler dışında bir şey çalıştırmıyor buradaki en büyük problem metin2'nin asenkron teknolojilerden yararlanamıyor olması istemci bir işlemi tamamlamadan diğer işleme geçmiyor bu bazı şartlarda 1ms altında gerçekleşirken bazen 900ms ve hatta 1 saniyenin üzerine bile çıkabiliyor doğal olarak alta alındığında threadlar suspend konumda olmasından dolayı istemci işlemler için bekliyor geri döndüğünde en baştan en sona doğru işlemleri tekrar sıraya koymaya çalışıyor.

Oyunu alta aldığımızda kafamıza göre processleri yönetemiyoruz metin2 dünyası dinamik ve çevrede kimin ne yapacağı önceden kestirilebilir değil bu nedenle tüm thredların suspend durumda bekletilmesi yapılabilecek en optimize davranış.

Destek talebi için teşekkürler konuyla alakalı incelemelerimizi tamamladık sizin gönderdiğiniz verileride değerlendiricem.

Son yaptığımız lonca turnuvası ve sonrasinda ki alan savaşlarında yeteri kadar test etme fırsatımız oldu zaten
 

Onarchkrad

Bera
Oyuncu
Katılım
28 Ağu 2018
Mesajlar
196
Tepki Skoru
304
Nick
OnarchKrad
Lonca
Eternity
Sınıf
Sura
Krallık
Jinno
Sunucu
Keith
Bu oyundaki kasma sorunu çözülürse çok güzel olacak. İnsanları oyuna bile sokamıyoruz kasma probleminden dolayı ciddi soğuyanlar var. Ben bile soğumaya başladım açıkçası.
 

Shorty

Razadör
Yetkili
Katılım
26 May 2017
Mesajlar
6,567
Tepki Skoru
5,865
Yaş
28
Konum
İzmir
Nick
Shorty
Sınıf
Savaşçı
Krallık
Jinno
Sunucu
Keith
Bu oyundaki kasma sorunu çözülürse çok güzel olacak. İnsanları oyuna bile sokamıyoruz kasma probleminden dolayı ciddi soğuyanlar var. Ben bile soğumaya başladım açıkçası.
Yeni skillerle oynamaya alışmanız gerekiyor
 

Dedektif

Lanetli Kurt
Oyuncu
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
72
Tepki Skoru
132
Yaş
26
Nick
Liskov
Lonca
GREYWOLVES
Sınıf
Şaman
Krallık
Shinsoo
Sunucu
Keith
Selamlar

1) Memory leak sorunlarını Visual Studio CRT Library ile tespit edebiliyoruz sorunumuz resource management ile alakalı değil.
2) Bahsi geçen durum oyunun alta alındığında threadların suspend duruma geçmesinden kaynaklanıyor istemci zaten o sırada core processler dışında bir şey çalıştırmıyor buradaki en büyük problem metin2'nin asenkron teknolojilerden yararlanamıyor olması istemci bir işlemi tamamlamadan diğer işleme geçmiyor bu bazı şartlarda 1ms altında gerçekleşirken bazen 900ms ve hatta 1 saniyenin üzerine bile çıkabiliyor doğal olarak alta alındığında threadlar suspend konumda olmasından dolayı istemci işlemler için bekliyor geri döndüğünde en baştan en sona doğru işlemleri tekrar sıraya koymaya çalışıyor.

Oyunu alta aldığımızda kafamıza göre processleri yönetemiyoruz metin2 dünyası dinamik ve çevrede kimin ne yapacağı önceden kestirilebilir değil bu nedenle tüm thredların suspend durumda bekletilmesi yapılabilecek en optimize davranış.

Destek talebi için teşekkürler konuyla alakalı incelemelerimizi tamamladık sizin gönderdiğiniz verileride değerlendiricem.

Son yaptığımız lonca turnuvası ve sonrasinda ki alan savaşlarında yeteri kadar test etme fırsatımız oldu zaten
Bilgilendirme için teşekkürler, en azından tahminlerden 1 tanesi tutmuş oldu. Threadleri bir zamana aşımı mekanizmasıyla suspend yapmak yerine kill yapmak belki akla gelen ilk çözüm muhakkak siz de düşünmüşsünüzdür, bunun yanında real time işler için schedule yapmak NP bir problem ve bunun başlı başına bir sorun olduğunun farkındayım. Bu sorun aslında araştırmacıların hala uğraştığı güncel bir problem, real time işler için belirlenmiş Time-Sensitive Networking - Wikipedia isminde bir standart var bu standart içinde de schedule ile alakalı IEEE 802.1 qbv isimli bir protokol var, kabaca bile okunduğunda real time işler için herşeyi deterministic hale getirmek zor bir işlem olduğu çok açık.
 

Shorty

Razadör
Yetkili
Katılım
26 May 2017
Mesajlar
6,567
Tepki Skoru
5,865
Yaş
28
Konum
İzmir
Nick
Shorty
Sınıf
Savaşçı
Krallık
Jinno
Sunucu
Keith
Bilgilendirme için teşekkürler, en azından tahminlerden 1 tanesi tutmuş oldu. Threadleri bir zamana aşımı mekanizmasıyla suspend yapmak yerine kill yapmak belki akla gelen ilk çözüm muhakkak siz de düşünmüşsünüzdür, bunun yanında real time işler için schedule yapmak NP bir problem ve bunun başlı başına bir sorun olduğunun farkındayım. Bu sorun aslında araştırmacıların hala uğraştığı güncel bir problem, real time işler için belirlenmiş Time-Sensitive Networking - Wikipedia isminde bir standart var bu standart içinde de schedule ile alakalı IEEE 802.1 qbv isimli bir protokol var, kabaca bile okunduğunda real time işler için herşeyi deterministic hale getirmek zor bir işlem olduğu çok açık.
Metin2 istemcisi günümüz şartları ve teknolojisinde yazılmış olsaydı buna ihtiyacımız bile yoktu, oturup metin2 baştan yazacak bir insanda yok yapılacak çok şey olsada buna izin vermeyen bir istemcimiz var bir çok kez inanılmaz şeyler yapmayı denediğimde duvara tosladığımı bilirim çünkü o devirin teknolojisi buna izin vermiyor bu yeteneği istemciye kazandırmak için kırk takla atmam gerekiyor giden zamana yazık.

NakiuS/Metin2Client adresinde istemcinin kaynak dosyaları var en azından ne demek istediğimi kodlara bakarak anlayabilirsin.
 

FreeAssassin

Assassin
Oyuncu
Katılım
15 Tem 2018
Mesajlar
529
Tepki Skoru
633
Konum
Samsun/Bafra
Nick
FreeAssassin
Lonca
Assassin
Sınıf
Ninja
Krallık
Shinsoo
Sunucu
Keith
Yeni skillerden gruba işleyen tek skill olmasından dolayı eter kalkanının lag sorununa sebep olan skill olması ihtimalinin yüksek olduğunu düşünüyoruz. Bu skillde yer alan 2 efektten (yerdeki pembe çember-oyuncu etrafındaki sarı zırh) ilk efekt olan yerdeki çemberin soruna sebebiyet verme ihtimali incelenmeli. Eter kalkanı açana kadar savaşta bir sorun olmuyor, ama eter kalkanını açtığımızda küçük takılmalarla başlayıp bir kaç dakika sonra oynanmayacak şekilde fps düşüklüğü yaşıyoruz.
Bir diğer sorun olabilecek kısım ninjanın skilleri yokken attığımız savaşlarda herkeste çok iyi bir oyun performansı alıyorduk kimsede bir kasma donma fps düşüklüğü gibi oyunda sorun yaşamıyordu.Ninjanın yeni skillerinin tekrar eklendiği güncellemeden sonra kasma olayları tekrar yaşanmaya başladı.Ninja skillerini tekrar göz geçirebilirsiniz.
Bu şartlarda turnuva ne kadar sağlıklı olabilir bilmiyoruz savaşa mı odaklanıcaz oyunun yaşattığı sıkıntılarla mı uğraşıcaz şaşırdık.Bunların acilen giderilmesi gerekiyor. @Shorty
 

aL3xis

Kurt
Oyuncu
Katılım
7 Ara 2019
Mesajlar
16
Tepki Skoru
49
Nick
DebnamCarey
Lonca
Lannister
Sınıf
Sura
Krallık
Jinno
Sunucu
Keith
Oyundaki görünmezlik sorunu çözüldü fakat kasma sorunu hala devam ediyor. Bu sorunun bir çok kişiyi oyundan soğuttuğunu düşünüyorum.
 

nubikka11 GÜÇLÜTÜRK

OrucReis
Oyuncu
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
334
Tepki Skoru
290
Konum
Konya
Nick
AliB3y656
Lonca
OrucReis
Sınıf
Savaşçı
Krallık
Shinsoo
Sunucu
Keith
Meteor ronark etkinliğine çok fazla vuruyor 5 saniyede de ronak kesiliyor.
3-5 dakika sürmeli ki bir savaş ortamı oluşsun
Kılıç, çiftel , ok ,çan vb. Savunma yerine
Beceri hasari karşı koyma %95 - %99
Yakin dövüş savunması %95 - %99
Düz ok savunması %95 - %99
Olabilir
veya

Ronak etkinliğine
Ronark zehir ,kanama, ateş bağışıklı
Duz vuruşlar x puan ör : x = 1
Skil vuruslar y puan ör: y = 5
Ronark 5 dk sonra otomatik ölecek
Fazla puan alan lonca kazanacak
Bu şekilde 5 dakikalık savaş garanti olur.

Aynı puan sistemi imparatorluk kayasi içinde olmalı
Kayanın ömrü 2 - 3 dk olmalı
son vuran kişinin bayrağı değil, fazla puan kazanan bayrağın oyuncuları derece kazanmalı ,
Kayaya hiç vurmayan oyuncular derece kazanmamalı (çölde köşelerde afk puan kasmayı kökten çözebilir )
 

Konuyu okuyanlar (Oyuncu: 0, Misafir: 1)

Üst