- Katılım
- 6 Eki 2017
- Mesajlar
- 55
- Tepki Skoru
- 50
- Yaş
- 21
- Nick
- Grecen
- Lonca
- Kraliyet
- Sınıf
- Ninja
- Krallık
- Chunjo
- Sunucu
- Keith
Yeni map ve yenilikler gelirse iyi olur oyunda ticaret dönmüyor .
@Shorty @ReLiŞuanda oyunun en büyük sorunu ve oyuncuların en çok yakındığı sorun şüphesiz eskiye göre aşırı kasma sorunu. Küçük savaşlarda bile eskiye göre 10 dakika da bir oyuncular karakter atmak zorunda kalmakta. İstemci performansı konusunda istenen belgeleri 22384 no'lu talepte gönderdim. İstemci sunucu tarafı kaynak kodları görmeden yorumum çok tahmini olacak ama, oyuncu gözüyle ve eldeki bilgilerle tahminim:
Bu sorunun oluşmasında tahminim istemci tarafındaki 2 sorunla alakalı.
- Traceroute ile izlenen güzergaha ve ping sürelerine bakınca istemci-sunucu haberleşmesi istemci taraflı upstream/downstream (yukarı-aşağı akış) bir sorun göremedim (ISP'lerin omurga ağlarında da bir sorun oldugunu düşünmüyorum).
- Eskiye göre kullandığımız daha güçlü donanımlarla bile, oyuna ayırdığımız kaynak (bellek,cpu,gpu) yeterince fazlayken bile istenilen performansı alamıyoruz. Önceden kullandığımız eski donanımlarda bile kasma yaşamaz iken. Bilgisayar metin2 çalıştırsın başka birşey yapmasın isteyen arkadaşlar için, görev yöneticisinde ayrıntılar kısmında göreceklerdir, metin2client.exe nin sahip olduğu processi bulup (process id bende 12500-12900 değerleri aralığında) önceliği default olarak normale ayarlanmıştır, önceliği gerçek zamana çekebilirler (bu tavsiye edilen bir yol değildir donanımın sapıtmasını göze alıyorum diyen arkadaşlar için denemesi bedava bizde sonucu görmüş oluruz, windows sistem kararsız kalır der, sebebi nedir diye soran arkadaşlar şu konulara bakabilir: I/O Interface (Interrupt and DMA Mode) - GeeksforGeeks , What is an I/O Controller (IOC)? - Definition from Techopedia)
Not: Uzak ihtimal oyunun veritabanı yedekleme ayarları kontrol edilebilir (Zaman sıklığı, tür (full,differantial) vs.)
- Oyunda geçmişe ait (5-10-15 dakika) öncesine ait verilerin halen saklanması ve bunun cache veya memory'i şişirmesi olabilir. Belki de önceden bu süre çok kısaydı, bundan dolayı ya karakter atıyoruz ya da oyunu kapatıp açıyoruz. Tıpkı bilgisayardaki önbelleği temizleme mantığı.
- Oyuna senkronize olma sorunu. Oyunu tam ekran oynamayıp belirli bir süre simge durumunda (5-10-30 dk) bırakan arkadaşlar rastlamışlardır, oyunu tekrar açtığımızda önceden ekran kararırdı veya şuanda oyun donar, bu süre boyunca işlenmeyen event/görüntü/olay/hareket birden hızlanarak kareler şeklinde önünüzden geçer, işlenmeyen veriler işlenmeye çalışır donma hissiyatına ve fps düştüğü hissiyatına kapılırsınız) donanım/network vb. ne kadar iyi olursa olsun. İşlenmeyen veya arkaplanda biriken işlemler/threadler drop edilerek oyuncu bulunduğu ana senkronize olabilirse bu sorun bence giderilir. 2. sorun daha önceden de mevcuttu, 1. sorun son zamanlarda oluşan bir sorun, 2. yi de daha aşırı şekilde tetikliyor.
İyi çalışmalar.
SelamlarŞuanda oyunun en büyük sorunu ve oyuncuların en çok yakındığı sorun şüphesiz eskiye göre aşırı kasma sorunu. Küçük savaşlarda bile eskiye göre 10 dakika da bir oyuncular karakter atmak zorunda kalmakta. İstemci performansı konusunda istenen belgeleri 22384 no'lu talepte gönderdim. İstemci sunucu tarafı kaynak kodları görmeden yorumum çok tahmini olacak ama, oyuncu gözüyle ve eldeki bilgilerle tahminim:
Bu sorunun oluşmasında tahminim istemci tarafındaki 2 sorunla alakalı.
- Traceroute ile izlenen güzergaha ve ping sürelerine bakınca istemci-sunucu haberleşmesi istemci taraflı upstream/downstream (yukarı-aşağı akış) bir sorun göremedim (ISP'lerin omurga ağlarında da bir sorun oldugunu düşünmüyorum).
- Eskiye göre kullandığımız daha güçlü donanımlarla bile, oyuna ayırdığımız kaynak (bellek,cpu,gpu) yeterince fazlayken bile istenilen performansı alamıyoruz. Önceden kullandığımız eski donanımlarda bile kasma yaşamaz iken. Bilgisayar metin2 çalıştırsın başka birşey yapmasın isteyen arkadaşlar için, görev yöneticisinde ayrıntılar kısmında göreceklerdir, metin2client.exe nin sahip olduğu processi bulup (process id bende 12500-12900 değerleri aralığında) önceliği default olarak normale ayarlanmıştır, önceliği gerçek zamana çekebilirler (bu tavsiye edilen bir yol değildir donanımın sapıtmasını göze alıyorum diyen arkadaşlar için denemesi bedava bizde sonucu görmüş oluruz, windows sistem kararsız kalır der, sebebi nedir diye soran arkadaşlar şu konulara bakabilir: I/O Interface (Interrupt and DMA Mode) - GeeksforGeeks , What is an I/O Controller (IOC)? - Definition from Techopedia)
Not: Uzak ihtimal oyunun veritabanı yedekleme ayarları kontrol edilebilir (Zaman sıklığı, tür (full,differantial) vs.)
- Oyunda geçmişe ait (5-10-15 dakika) öncesine ait verilerin halen saklanması ve bunun cache veya memory'i şişirmesi olabilir. Belki de önceden bu süre çok kısaydı, bundan dolayı ya karakter atıyoruz ya da oyunu kapatıp açıyoruz. Tıpkı bilgisayardaki önbelleği temizleme mantığı.
- Oyuna senkronize olma sorunu. Oyunu tam ekran oynamayıp belirli bir süre simge durumunda (5-10-30 dk) bırakan arkadaşlar rastlamışlardır, oyunu tekrar açtığımızda önceden ekran kararırdı veya şuanda oyun donar, bu süre boyunca işlenmeyen event/görüntü/olay/hareket birden hızlanarak kareler şeklinde önünüzden geçer, işlenmeyen veriler işlenmeye çalışır donma hissiyatına ve fps düştüğü hissiyatına kapılırsınız) donanım/network vb. ne kadar iyi olursa olsun. İşlenmeyen veya arkaplanda biriken işlemler/threadler drop edilerek oyuncu bulunduğu ana senkronize olabilirse bu sorun bence giderilir. 2. sorun daha önceden de mevcuttu, 1. sorun son zamanlarda oluşan bir sorun, 2. yi de daha aşırı şekilde tetikliyor.
İyi çalışmalar.
Yeni skillerle oynamaya alışmanız gerekiyorBu oyundaki kasma sorunu çözülürse çok güzel olacak. İnsanları oyuna bile sokamıyoruz kasma probleminden dolayı ciddi soğuyanlar var. Ben bile soğumaya başladım açıkçası.
Bilgilendirme için teşekkürler, en azından tahminlerden 1 tanesi tutmuş oldu. Threadleri bir zamana aşımı mekanizmasıyla suspend yapmak yerine kill yapmak belki akla gelen ilk çözüm muhakkak siz de düşünmüşsünüzdür, bunun yanında real time işler için schedule yapmak NP bir problem ve bunun başlı başına bir sorun olduğunun farkındayım. Bu sorun aslında araştırmacıların hala uğraştığı güncel bir problem, real time işler için belirlenmiş Time-Sensitive Networking - Wikipedia isminde bir standart var bu standart içinde de schedule ile alakalı IEEE 802.1 qbv isimli bir protokol var, kabaca bile okunduğunda real time işler için herşeyi deterministic hale getirmek zor bir işlem olduğu çok açık.Selamlar
1) Memory leak sorunlarını Visual Studio CRT Library ile tespit edebiliyoruz sorunumuz resource management ile alakalı değil.
2) Bahsi geçen durum oyunun alta alındığında threadların suspend duruma geçmesinden kaynaklanıyor istemci zaten o sırada core processler dışında bir şey çalıştırmıyor buradaki en büyük problem metin2'nin asenkron teknolojilerden yararlanamıyor olması istemci bir işlemi tamamlamadan diğer işleme geçmiyor bu bazı şartlarda 1ms altında gerçekleşirken bazen 900ms ve hatta 1 saniyenin üzerine bile çıkabiliyor doğal olarak alta alındığında threadlar suspend konumda olmasından dolayı istemci işlemler için bekliyor geri döndüğünde en baştan en sona doğru işlemleri tekrar sıraya koymaya çalışıyor.
Oyunu alta aldığımızda kafamıza göre processleri yönetemiyoruz metin2 dünyası dinamik ve çevrede kimin ne yapacağı önceden kestirilebilir değil bu nedenle tüm thredların suspend durumda bekletilmesi yapılabilecek en optimize davranış.
Destek talebi için teşekkürler konuyla alakalı incelemelerimizi tamamladık sizin gönderdiğiniz verileride değerlendiricem.
Son yaptığımız lonca turnuvası ve sonrasinda ki alan savaşlarında yeteri kadar test etme fırsatımız oldu zaten
Metin2 istemcisi günümüz şartları ve teknolojisinde yazılmış olsaydı buna ihtiyacımız bile yoktu, oturup metin2 baştan yazacak bir insanda yok yapılacak çok şey olsada buna izin vermeyen bir istemcimiz var bir çok kez inanılmaz şeyler yapmayı denediğimde duvara tosladığımı bilirim çünkü o devirin teknolojisi buna izin vermiyor bu yeteneği istemciye kazandırmak için kırk takla atmam gerekiyor giden zamana yazık.Bilgilendirme için teşekkürler, en azından tahminlerden 1 tanesi tutmuş oldu. Threadleri bir zamana aşımı mekanizmasıyla suspend yapmak yerine kill yapmak belki akla gelen ilk çözüm muhakkak siz de düşünmüşsünüzdür, bunun yanında real time işler için schedule yapmak NP bir problem ve bunun başlı başına bir sorun olduğunun farkındayım. Bu sorun aslında araştırmacıların hala uğraştığı güncel bir problem, real time işler için belirlenmiş Time-Sensitive Networking - Wikipedia isminde bir standart var bu standart içinde de schedule ile alakalı IEEE 802.1 qbv isimli bir protokol var, kabaca bile okunduğunda real time işler için herşeyi deterministic hale getirmek zor bir işlem olduğu çok açık.